CushCore – już nigdy nie uszkodzisz obręczy w swoim kole.
JAK DZIAŁA CUSHCORE?
CushCore to nowy koncept: amortyzacja opony. Każdy system zawieszenia opiera się na sprężynie i tłumiku, a z CushCore powietrze w napompowanej oponie jest sprężyną, a CushCore jest tłumieniem. Podobnie jak w przypadku tradycyjnego zawieszenia, stała i niezmienna wartość tłumienia nie jest dobrym rozwiązaniem.
Tłumienie musi się dynamicznie zmieniać w zależności od warunków pracy. Amortyzacja powinna działać płynnie i miękko na małych nierównościach, ale sztywno i suportywnie przy dużych uderzeniach. CushCore reaguje zmiennie w zależności od obciążenia opony. Im bardziej opona ulega odkształceniu, tym więcej tłumienia generuje CushCore. Rozróżnimy 3 formy odkształceń: małe, średnie i duże.
TRZY ETAPY AMORTYZACJI PRZEZ OPONĘ
MAŁE ODKSZTAŁCENIE OPONY
Praca ogumienia w trakcie normalnego toczenia
- Znikoma lub żadna wartość tłumienia
- Dynamiczna, miękka praca Lively feel
- Opór toczenia niższy w stosunku do Tubeless
ŚREDNIE ODKSZTAŁCENIE OPONY
Nierówności i obciążenie opony boczne wynikające z pokonywania zakrętów powodujące odkształcenie boków opony.
- Średnia wartość tłumienia
- Tłumienie oddziałuje na boki opony
- Wspiera boki opony (stabilność i mniejszy opór toczenia)
- Kontrolowane tłumienie odbicia
- Niższy poziom wibracji
DUŻE ODKSZTAŁCENIE OPONY
Uderzenia, które znacznie odkształcają oponę i powodują do całkowitego złożenia profilu.
- Wysoki poziom tłumienia
- Rozprasza energię uderzenia
- Redukuje siłę dobicia odczuwalną przez rowerzystę
- Tłumi siłę odbicia pomagając utrzymać kontakt opony z podłożem
- Chroni obręcz przed uszkodzeniami i pomaga uniknąć przebić opony o rant obręczy
DOSKONAŁE ZACHOWANIE W ZAKRĘTACH
CushCore zwieksza sztywność boków opony o 35%
CushCore zmniejsza zwijanie się opony o 25%
Zalety
- Wieksza prędkość w zakrętach
- Więcej przyczepności
- Stabilny feeling opony
- Opony nie zwijają się w zakrętach
Test wydajności w zakręcie
Dodatkowo, specjaliści z Motion Instruments przeprowadzili dla CushCore test, ktory miał na celu wyrażenie w liczbach poprawy wydajności w zakrętach. Do tego celu użyto hamowni do amortyzatorów MTS Roehrig EMA-2K.
Test sztywności bocznej – boki opony zostały skompresowane w równym stopniu po obydwu stronach opony. Ten pomiar wskazał sztywność boku opony.
Test zwijania się opony – obręcz jest umieszczona sztywno w uchwycie, podczas gdy trzpień hamowni naciska na jeden bok opony odkształcając oponę w płaszczyźnie poziomej. Ten test odzwierciedla siły, które w skrajny sposób oddziaływują na opony podczas agresywnej jazdy w zakrętach.
Montaż nie powinien sprawić większych problemów. Poniżej możecie zapoznać się z filmem instruktażowym.